Vo svete rally byť úspešný znamená mať odvahu, určité jazdecké kvality a v neposlednom rade zvládnuť pekelný stroj, ktorý sa po nespevnených tratiach rúti rýchlosťami prevyšujúcimi 200 km/ h pomedzi stromy. Ak máte zvládnuté všetky tieto dôležité aspekty tohto nebezpečného motošportu môže ťa sa raz stať legendou akou sa stalo jedno z najlepších postavených automobilov vo svete rally a ktoré víťazilo po celom svete.
Automobil Audi Quattro bolo revolučné vďaka jeho jedinečnému pohonu všetkých štyroch kolies, známe pod názvom Quattro, ktoré nemalo konkurenciu. Tento známy pohon vynikal na nespevnených povrchoch a obzvlášť naklzkom blate alebo snehu. Tam kde ostatné autá končili, Quattro začínalo.
Samotný automobil nemeckej automobilky Audi bol postavený na pevnom podvozku, do ktorého bol osadený radový 5 valec o objeme 2,2 litra a jeho výkon obohacovalo turbodúchadlo, ktoré mu za určitých podmienok mohlo dodávať výkon aj 600 koní. V 80. rokoch 20. storočia boli takéto výkony vo svete rally raritou. Nie každý jazdec však toto monštrum dokázal ovládnuť, o čom svedčia aj výpovede ich jazdcov, ktorí hovorili, že zvládnuť tento voz od nich vyžadovalo extrémnu sústredenosť a odhodlanie.
Pripisovali to vysokému točivému momentu motora a jeho veľkej, takzvanej turbodiere, ktorá mala za následok, že keď motor klesol pod určitú hranicu otáčok, auto strácalo výkon a tým aj rýchlosť. Šikovný a skúsený jazdec vyriešil túto vec tým, že auto dostával do šmyku a za pomoci spojky a pedálu plynu motor udržiaval vo vysokých otáčkach. Takto predišiel strate výkonu a automobil tak mohol zo zákruty doslova vyletieť ohromnou rýchlosťou, sprevádzanou ohromným rachotom a ohnivými strelami z výfuku s charakteristickým zvukom syčania turbodúchadla. Tento automobil sa stal veľkou legendou a teší sa veľkej obľube fanúšikov rally.